Навчальний процес


Навчально-виховний процес, зорієнтований на дитину, допоможе реалізувати головну мету української освіти— створити умови для особистого розвитку і творчої самореалізації кожного громадянина України.

Дитинство - це період становлення особистості дитини, виникнення особливо сприятливих передумов розквіту її індивідуальних творчих здібностей, обдарованості тощо. Саме тому так важливо забезпечити різнобічний розвиток дитячої психіки та можливості прояву особистості дитини. 

Діяльність ДНЗ №23 "Вербиченька" здійснюється відповідно до вимог законів України "Про освіту", Про дошкільну освіту", "Про охорону дитинства". Реалізація Базового компонента дошкільної освіти забезпечується  Комплексною освітньою програмою "Дитина в дошкільні роки" .

БКДО (нова редакція)

 

Базовий компонент дошкільної освіти затверджено наказом  

 

МОНМСУ № 615 від 22.05.2012

 

 

 

 

 

Інваріантна складова

освітні лінії:

  •   "Особистість дитини” 
  •   "Дитина в соціумі”
  •  "Дитина в природному довкіллі”
  •  "Дитина в світі культури"
  •   "Гра дитини”
  •   "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”
  •  "Мовлення дитини”

 

Варіативна складова

  • "Комп'ютерна грамота”
  •  "Іноземна мова”
  • "Хореографія”
  • "Шахи”

 

Засади нового Базового компонента

  •  Визнання самоцінності дошкільного дитинства, його особливої ролі в розвитку особистості;
  • Збереження дитячої субкультури;
  •  Створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;
  •  Пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення у порівнянні з підготовкою до майбутнього етапу життя;

 

Засади нового Базового компонента:

  •  Повага до дитини, врахування індивідуального особистого досвіду дошкільника;
  • Компетентнісний підхід до розвитку особистості , збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованість бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;

 

Засади нового Базового компонента:

  • Надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості , формування уміння узгоджувати особисті інтереси з колективними;
  • Формування цілісної картини світу, основ світогляду

 

Освітня лінія "Особистість дитини” передбачає:

  • Формування позитивного образу "Я”,створення бази особистісної культури дитини,її активної життєдіяльності;
  • Виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь,культурно-гігієнічних,оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності

 

Освітня лінія "Дитина в соціумі” передбачає:

  • Формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись в світі людських взаємин, готовності співпереживати і співчувати іншим

 

Зміст освітньої лінії "Дитина в природному довкіллі” :

  • Містить доступні дитині уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля

 

Зміст освітньої лінії "Дитина в світі культури”:

  • Формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок , самостійності , культури та безпеки праці

 

Зміст освітньої лінії "Гра дитини”:

  • Розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності , ініціативності, організованості і ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому

 

Зміст освітньої лінії "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”:

  • Передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень , еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об'єктів довколишнього світу;
  • Спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях

 

Зміст освітньої лінії "Мовлення дитини”

  • Засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях

Download
БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (нова редакція)
bazovij_komponent_doshk_osv.pdf
Adobe Acrobat Document 515.5 KB

Програма

“Дитина в дошкільні роки”

 

 

 

 

 

 

Ключові категорії програми

Програма “Дитина в дошкільні роки” – програма нового типу.

 

Програма зорієнтована на цінності та інтереси дитини, врахування вікових можливостей, на збереження дитячої субкультури, на збагачення, ампліфікацію дитячого розвитку, взаємозв’язок усіх сторін життя малюка.

 

 

Програма “Дитина в дошкільні роки”:

 

забезпечує:
  • охорону та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дитини;
  • фізичний розвиток дітей;
  • оптимальне навантаження на дитину з метою захисту від втоми;
  • емоційне благополуччя кожної дитини;
  • створення умов для розвитку особистості дитини, її здібностей;
  • залучення дітей до загальнолюдських та етносоціокультурних цінностей;
  • взаємодію з родиною щодо забезпечення повноцінного розвитку дітей;

 

 

передбачає організацію дитячої діяльності в трьох формах:

  • заняття як спеціально організована форма навчання;
  • нерегламентовані види діяльності;
  • вільний час, передбачений для дитини впродовж дня.

 

 

     У програмі закладено оптимальне співвідношення індивідуальної та спільної діяльності дітей.

     

Мета програми – забезпечити повноцінний фізичний, соціальний, пізнавальний та духовний розвиток зростаючої особистості; полегшити входження дитини в широкий світ і розвинути її внутрішні сили.

 

    Основне завдання програми “ Дитина в дошкільні роки“ – озброєння дитини наукою життя; формування базисних характеристик.

 

    Науково-теоретичним ґрунтом програми є досягнення вітчизняної та світової психолого-

педагогічної науки, а також сучасні дослідження розвитку дитини, які визнають своєрідність, унікальність, особливість дошкільного дитинства у становленні особистості, врахування синтезивності даного періоду щодо первинного схематичного світогляду, супідрядності мотивів, довільної поведінки, внутрішніх етичних інстанцій, самосвідомості.

 

 

До базисних характеристик особистості науковці відносять:
  • компетентність
  • креативність
  • ініціативність
  • довільність
  • самостійність
  • відповідальність
  • безпеку та незалежність поведінки
  • самосвідомість
  • здатність особистості до самооцінки.

 

 

    Своєчасне становлення базисних характеристик розглядається авторами програми як необхідність реалізації стандарту, визначеного “Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні”, тобто виконання обов’язків держави перед дитиною, родиною та суспільством взагалі, пов’язаних із забезпеченням рівного старту розвитку кожної дитини незалежно від місця та умов проживання, типу дошкільного закладу.

 


Download
Дитина в дошкільні роки. Комплексна освітня програма.
ditina_u_doshkilni_roki.pdf
Adobe Acrobat Document 593.5 KB