Орієнтовний перелік проблемних тем для науково-методичної роботи педагогів у міжкурсовий період та для курсових робіт


Для завідувачів та вихователів-методистів дошкільних навчальних закладів

                        1. Модернізація змісту, форм і методів управлінської діяльності керівника дошкільного закладу освіти.

                        2. Особистісно орієнтоване управління дошкільним навчальним закладом.

                        3. Менеджмент освітнього дошкільного закладу.

                        4. Психологічні основи прийняття управлінських рішень.

                        5. Особистісно орієнтована модель виховання – основа перебудови педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі.

                        6. Особливості організації розвивального середовища в дошкільному закладі.

                        7. Управління фізкультурно-оздоровчою роботою в дошкільному навчальному закладі.

                        8. Чинники ефективної управлінської діяльності.

                        9. Наукові підходи до організації фінансово-господарської діяльності керівника ДНЗ.

                        10. Інноваційний підхід до планування та організація праці завідувача ДНЗ.

                        11. Наукові підходи до керівництва методичною роботою в ДНЗ.

                        12. Сучасні форми роботи дошкільного навчального закладу з батьками.

                        13. Педагогічне наставництво як умова стимулювання творчого зростання молодих педагогів.

                        14. Самооцінка діяльності освітнього закладу.

                        15. Місце і роль творчих груп у структурі методичної роботи з кадрами.

                        16. Сучасна методика застосування інтерактивного навчання в ДНЗ.

                        17. Акмеологічні засади розвитку професіоналізму керівника дошкільної ланки освіти.

                        18. Сучасні засоби підвищення внутрішнього контролю в ДНЗ.

                        19. Нетрадиційні форми науково-методичної роботи в дошкільному навчальному закладі.

                        20. Наукові підходи до надання методичної допомоги вихователям в організації мовленнєво-творчої діяльності.

                        21. Наукові підходи до забезпечення психолого–педагогічних механізмів соціалізації дітей дошкільного віку.

                        22. Сучасні нетрадиційні підходи до організації навчальної діяльності дітей дошкільного віку.

                        23. Управління морально-етичним вихованням дітей у дошкільному навчальному закладі.

                        24. Атестація як форма підвищення педагогічної майстерності працівників ДНЗ.

                        25. Організація гурткової роботи в дошкільному навчальному закладі.

                        26. Сучасні підходи до планування освітньо-виховної роботи з дітьми.

                        27. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні: перспективи впровадження в практику.

                        28. Особливості організації освітньо-виховної роботи в дошкільних закладах із різновіковими групами.

                        29. Координація діяльності дошкільного навчального закладу і школи в забезпеченні психологічної готовності дітей до навчання в школі.

                        30. Управлінський потенціал керівника та його складові.

                        31. Системний підхід до управління дошкільним навчальним закладом.

                        32. Контрольно-аналітична функція управління дошкільним навчальним закладом.

                        33. Педагогічна рада як колегіальний орган управління дошкільного навчального закладу.

                        34. Ділова гра як інтерактивний метод навчання педагогів дошкільного закладу.

                        35. Семінари-практикуми у системі науково-методичної роботи дошкільного навчального закладу.

                        36. Формування духовності дітей, педагогів та батьків засобами етнопедагогіки.

                        37. Методичне об’єднання як колективна форма науково-методичної роботи в системі підвищення професійної майстерності педагогів.

                        38. Сучасні підходи до планування роботи дошкільного навчального закладу.

                        39. Модель функціональної компетентності сучасного керівника дошкільного навчального закладу.

                        40. Формування життєвої компетентності дітей дошкільного віку в умовах дошкільного закладу.

                        41. Організація інноваційної діяльності в дошкільному навчальному закладі.



 

      Для вихователів дошкільних навчальних закладів

                        1. Вплив розвивально-ігрового середовища на становлення дитини перших 3-х років.

                        2. Актуалізація розумової діяльності дітей дошкільного віку.

                        3. Комплексний підхід до формування мовленнєвої компетентності.

                        4. Використання новітніх педагогічних технологій у навчально-виховному процесі.

                        5. Розвиток зв’язного мовлення та його роль у формуванні словесної творчості дітей.

                        6. Формування граматично правильної мови дошкільників в умовах ДНЗ.

                        7. Основні аспекти вирішення проблеми підготовки дитини дошкільного віку до навчання грамоти.

                        8. Формування уявлень про явища суспільного життя у дітей дошкільного віку засобами методу проектів.

                        9. Творчі ігри як фактор розумового виховання дітей дошкільного віку.

                        10. Освітньо-виховна роль навчання в дошкільному закладі відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти.

                        11. Особливості організації та проведення занять у різновіковій групі.

                        12. Організація пошуково-дослідницької роботи з дітьми старшого дошкільного віку.

                        13. Взаємодія дошкільного закладу і сім’ї з виховання дітей дошкільників.

                        14. Виховання культури поведінки у дітей дошкільного віку.

                        15. Значення народної гри в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу.

                        16. Організація сюжетно-рольової гри дітей дошкільного віку.

                        17. Особливості організації театралізованої діяльності дошкільників.

                        18. Організація трудової діяльності дітей дошкільного віку.

                        19. Вплив трудової діяльності дітей на формування особистості дошкільника.

                        20. Інтегровані заняття як засіб розвитку особистості.

                        21. Забезпечення нерозривної єдності фізичного та психічного розвитку дітей.

                        22. Моделі фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ та їх вплив на зміцнення здоров’я дошкільника.

                        23. Рухливі ігри як засіб формування морально-вольових якостей особистості дошкільника.

                        24. Роль спортивних ігор і вправ у вихованні фізичних якостей старших дошкільників.

                        25. Специфіка роботи з валеологічного виховання з дітьми різних вікових груп.

                        26. Формування пізнавальної активності дошкільників у процесі ознайомлення з природою.

                        27. Формування екологічної культури дітей дошкільного віку.

                        28. Розвиток активності та творчості в процесі навчальної діяльності дітей дошкільного віку.

                        29. Виховання дошкільників на основі цінностей українського народу.

                        30. Взаємодія дошкільного закладу, сім’ї і школи.

им навчальним закладом.